18 Ocak 2016 Pazartesi

MACİNTOSH İŞLETİM SİSTEMİ

Macintosh İşletim Sistemi, Mac OS  adı ile Apple firması aracılığıyla piyasaya sürülmüş bir işletim sistemidir. Bu işletim sistemi 1984 yılında Machintosh adı ile tanınmıştır. En son sürümü Mac OS X‘tir. Mac OS X Macintosh Operating System’in kısaltılmış halidir. Sondaki X roma rakamındaki 10’dan gelmektedir. Mac OS sürümlerinde Mac OS 7, Mac OS 9 ve Mac OS X vardır. Mac Unix türevlerinden biri olup, açık kaynak kodlu işletim sistemidir. Mac OS X, BSD ve Mach mikroçekirdeği üzerine kuruludur. Apple bu sistemi kendi amaçları doğrultusunda geliştirdikten sonra Mac OS X kullanıcı arabirimi olan Aqua'yı geliştirmiştir. Yasal olarak sadece Apple marka bilgisayarlar ile uyum sağlar. Grafik açısından çok ayrıcalıklı bir işletim sistemidir.
Herhangi bir x86 işlemci kullanan bilgisayar üzerine Mac OS işletim sisteminin yüklenebilir. Fakat Apple firması bu olayı reddetmektedir. Mac OS X’in Apple marka bilgisayarlarda çalışacağı iddia ediyor ama X86 işlemci kullanan bilgisayarlarda MacOSX Leopard ve Tiger sürümleri kullanılabiliyor. Genel olarak grafikerler tarafından kullanılmaya uygun görünse de Mac OS şık görünümü ve basit yapısı ile çok kullanışlı bir işletim sistemidir. Virüslere karşı Windows’tan daha güvenlidir. Çünkü Mac OS yaygın olmadığı için zararlı yazılım daha azdır ve Unix tabanlı bir işletim sistemi olduğu için virüslere karşı yüksek koruma sağlar.
Eğer bilgisayarda zamanınızın çoğunu oyuna ayırıyorsanız Mac sizin için uygun işletim sistemi olmayabilir. Bir PC ye göre performansı düşük kalabilir. Ayrıca oyunların Mac OS sürümünün çıkması zaman alabilir. Eğer bir oyun tutkunu iseniz Windows sizin için en iyi seçimdir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder